تصویب آییننامه حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو
به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود نوابی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرفکنندگان، در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه به هیچ وجه در خصوص خودروسازها به صورت شعاری برخورد نمیکنیم، افزود: این سازمان در رابطه با قیمتی که کارخانه عرضه میکند، میتواند ورود پیدا کند ولی قیمتی که در مبادلات بازار به وجود میآید، مبادلات دست دوم است که این سازمان تاثیری در آن ندارد.
وی با یادآوری اینکه اگر کسی در خصوص نوسانات و تغییرات قیمت طلا شکایت کند، قاعدتاً اتحادیه این بخش که زیر نظر اصناف است باید ورود پیدا کند، تصریح کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده نمیتواند به صورت اثربخش در نوسانات و تغییرات قیمت طلا ورود پیدا کند، چرا که برای ورود به این مسئله باید کارخانه تولید مسکوکات وجود داشته باشد که اینطور نیست.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته هیچگونه سابقه استردادی در خصوص خودروهای بزرگ وجود نداشت، اظهار کرد: این در حالی است که طی چند سال اخیر حدود ۱۵۰۰ خودرو در مدت یک سال مسترد شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه امروز باید از شرکتهای خودروسازی به دلیل جایگاهی که دارند، بهعنوان ویترین صنعت کشور تلقی کرد، یادآور شد: اگر بخواهیم وضعیت خودروسازی در کشور دچار تغییر و دگرگونی شود، باید مدیرانعامل شرکتهای خودروساز در این زمینه از پرتیراژترین خودروهای خود استفاده کنند.
نوابی همچنین با بیان اینکه بخشی از تبلیغاتی که در صدا و سیما انجام میشود، میتوان گفت که توهین به شعور مخاطب است، خاطرنشان کرد: اگر این نوع تبلیغات اغواکننده که جرم محسوب میشود، عادی شده، به این خاطر است که به دفعات تکرار و در نزد مخاطب عادی جلوه میکند، این در حالی است که حتی استفاده از کودکان و بزرگسالان در این نوع تبلیغات ممنوع بوده و به منزله جرم تلقی میشود که البته این نوع ارتکاب جرم عادی شده است.
منبع: خبرنگار مهر
نظرات